شنبه 25 اسفند 1403-12:33 | 2025/03/15
354
به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی
سال‌ها تلاش و پیگیری دست‌اندرکاران روابط عمومی و جامعه، روابط عمومی ایران به ثمر نشست و جامعه روابط عمومی ایران را صاحب نامگذاری روز ارتباطات و روابط عمومی (27 اردیبهشت ماه) کرد.
اندازه متن

 آرینا خبر - روز جهانی روابط عمومی فرصت‌هایی را برای متخصصان روابط عمومی و ارتباطات بازاریابی در سراسر جهان فراهم می‌کند تا با هم متحد شوند و ادعایی برای این عمل داشته باشند.

روز جهانی روابط عمومی هر ساله در 16 جولای برگزار می شود و روزی اختصاص داده شده به حقیقت، صداقت و مدیریت نیکنامی به گونه ای است که برای همه انسان ها در سراسر جهان مفید باشد.

 ترجمه و تالیف: دکتر حسن صیامیان

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران

روابط عمومی در دهه گذشته راه درازی را پیموده است، و همچنان که به تکامل خود ادامه می‌دهد، مهم است که کار عظیمی را که برای رساندن این حرفه نجیب به جایگاهی که کاملاً شایسته آن است، مورد نیاز است، توسط شما روابط عمومی شناخته شود و بهترین راهکارها برای کسب این موفقیت باشد. 

با این آگاهی که آینده ما به کاری که امروز انجام می‌دهید بستگی دارد.

ما ممکن است ندانیم آینده چه خواهد شد، اما می دانیم که با هم این قدرت را داریم که آینده را شکل دهیم، نه فقط برای ما، بلکه برای نسل آینده متخصصان روابط عمومی، و مهمتر از همه، برای هر کسی که این سیاره را با آنها شریک هستیم.

این وظیفه شماست که به مردم، شرکت‌ها و دولت‌ها کمک کنید تا صادقانه‌تر و مسئولانه‌تر ارتباط برقرار کنند و به آنها کمک کنید تا در استفاده از روابط عمومی برای ایجاد، نوآوری و توسعه آگاه‌تر باشند.

به موازات هرگونه رشد و بویژه در حوزه صنعت بهداشت، یکی از حرفه هایی که می‌تواند تصویری روشن برای جامعه نیازمند به اطلاع رسانی درست و برطرف‌کننده هر شایعه و یا اخبار نادرست داشته باشد مدیریت روابط عمومی در دانشگاه است.  

آینده روابط عمومی در جهان در حال تغییر در حوزه صنعت می‌تواند با داشتن نیروهای کارآمد و متخصص و علاقمند به شکل بهتری نمود پیدا کند و می‌تواند نقش موثری در ارائه تصویر روشن و بهتر از هر سازمان داشته باشد.

روابط عمومی پرچمدار موفقیت‌ها، پیشرفت‌ها، نکات قوت دانشگاه برای همه حوزه های دانشگاه است.

هر قهرمانی سزاوار شناخته شدن است، هر قهرمانی سزاوار قدردانی است.

نه فقط برای ساعات بسیار طولانی کاری و  شبانه‌روزی، نه فقط برای جلسات بی پایان با مشتریان (مسئولین دانشگاه، اعضای محترم هیئت علمی، کارکنان،  دانشجویان  و مردمان نیازمند به خدمات سلامت و ...)، نه فقط برای این کار عاشقانه، بلکه برای کسی که هستید - یک متخصص روابط عمومی، .شما مسئولین و دست اندرکاران روابط عمومی، شایسته روزی ویژه هستید.

روز روابط عمومی یک دستور کار یکپارچه برای درک و استفاده بهتر از روابط عمومی در جهان ارائه خواهد کرد.

یک روز برای شناختن نقاط قوتمان، یک روز برای اعتراف به نقاط ضعفمان، یک روز برای بیان یک بیانیه و یک روز برای یادآوری اینکه ما قدرت شکل دادن به جهان را برای همیشه داریم.

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

روابط عمومی خانه مردم و تریبون سازمان است.

روابط عمومی، صرفاً یک نام در یک برگ از تقویم روزگار نیست، بلکه یک سرفصل از اخلاق ، علم و هنر است. این روز را به تمامی مدیران، مسئولان، کارمندان و همه تلاش‌گران و کوشندگان این طریق پُر پیچ و خم و دشوار، صمیمانه تبریک عرض نموده و از خداوند قادر بلندمرتبه برای تمامی عزیزان، موفقیت و استقامت در راه خدمت رسانی مسالت می نمایم.

 

مطالب مرتبط:
آخرین اخبار