آرینا خبر - وظایف مدیران روابط عمومی شامل نظارت بر گروهی از متخصصان روابط عمومی برای تفویض وظایف، نوشتن یا ویرایش بیانیه های مطبوعاتی قبل از انتشار، و کمک به شرکت خود در سازماندهی رویدادهایی مانند کنفرانس هایی است که صنعت آنها و جامعه محلی را درگیر می کند.

دکتر حسن صیامیان
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران
مسئولیت های مدیر روابط عمومی عبارتند از:
- هماهنگی کلیه فعالیت های روابط عمومی
- توسعه یک برنامه ارتباطات بازاریابی شامل استراتژی، اهداف، بودجه و تاکتیک ها
- توسعه یک استراتژی روابط رسانه ای، به دنبال قرار گرفتن در سطح بالا در رسانه های چاپی، پخش و رسانه های آنلاین
کار روابط عمومی در عباراتی کوتاه
ما به دنبال یک مدیر روابط عمومی (مدیر روابط عمومی) هستیم تا با توسعه و اجرای برنامههای ارتباطی و روابط رسانهای مؤثر، یک شبکه صنعتی قوی، افزایش آگاهی و ایجاد تصویر شرکتی رشکانگیز ایجاد کند.
مسئولیت ها
- یک برنامه ارتباطات بازاریابی شامل استراتژی، اهداف، بودجه و تاکتیک ها ایجاد کنید
- استراتژی روابط رسانه ای را توسعه دهید، به دنبال موقعیت های سطح بالا در رسانه های چاپی، پخش و رسانه های آنلاین باشید
- کلیه فعالیت های روابط عمومی را هماهنگ کنید.
- تیم رسانه های اجتماعی را برای جذب مخاطبان در رسانه های سنتی و جدید هدایت کنید
- از روابط رسانه ای موجود استفاده کنید و ارتباطات جدید را در رسانه های تجاری و صنعتی ایجاد کنید
- پرسشهای رسانهای و درخواستهای مصاحبه را مدیریت کنید
- محتوا برای بیانیه های مطبوعاتی، مقالات فرعی و ارائه های اصلی ایجاد کنید.
-
- نتایج و پیامدهای روابط عمومی را به صورت فصلی نظارت، تجزیه و تحلیل و اطلاع رسانی کنید
- فرصت های مشارکت، حمایت مالی و تبلیغات را به صورت مداوم ارزیابی کنید.
- روابط با رهبران فکری( اتاق فکر) برای افزایش آگاهی صنعت ایجاد کنید.
- درک دقیقی از روندهای صنعت تأثیرگذار بر مشتریان داشته باشید و توصیههای مناسب در مورد استراتژی ارتباطی پیرامون آنها ارائه دهید
منبع:
Thanos Markousis. Public Relations Manager job description. https://resources.workable.com/public-relations-manager-job-description