آرینا خبر - روابط عمومی یک صنعت پر سرعت است.
اگر در این زمینه کار می کنید، احتمالاً کلاه های زیادی برای شرکت خود به سر خواهید برد.
شما ممکن است ارتباطات خارجی را مدیریت کنید، با بخش بازاریابی همکاری کنید یا ابتکارات داخلی را انجام دهید.
به همین دلیل است که یک حرفه ای روابط عمومی باید در همه تجارت ها نقش داشته باشد.
مترجم - دکتر حسن صیامیان
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران
در این مقاله، ما به پنج مهارت کلیدی که برای موفقیت در روابط عمومی نیاز دارید، نگاهی خواهیم انداخت.
هر کدام جنبه متفاوتی از نقش را منعکس میکند - یا عملیات روزمره یا پروژهها و کمپینهای بزرگتر. شیرجه بزنیم.
1. ارتباطات
هر متخصص روابط عمومی باید یک ارتباط دهنده ماهر باشد.
به هر حال، این اساس نقش است. وظیفه شما این است که سخنگوی شرکت خود برای کارکنان، جامعه و مهمتر از همه رسانه ها باشید.
برای به اشتراک گذاری مؤثر پیام خود، باید بدانید که چگونه آن را به اشتراک بگذارید.
در عصر دیجیتال، این فراتر از گفتگو با مردم است.
شما باید در انواع پلتفرم های دیجیتال نیز یک ارتباط دهنده ماهر باشید.
بسیاری از نمایندگان روابط عمومی بیشتر روز خود را صرف ایمیل های خود می کنند و با مخاطبان مختلف مکاتبه می کنند.
آنها همچنین ممکن است نیاز به مهارت های تماس تلفنی و توانایی نوشتن بیانیه های مطبوعاتی یا کپی بازاریابی داشته باشند.
2. رسانه های اجتماعی
یکی دیگر از مهارت های مهم این است که بدانید چگونه از رسانه های اجتماعی برای شرکت خود استفاده کنید.
این شامل پست کردن منظم، درگیر شدن با مخاطبان و افزایش دنبال کنندگان در پلتفرم های مختلف است.
این می تواند بسیار دشوارتر از آن چیزی باشد که به نظر می رسد زیرا مدیریت حساب های رسانه های اجتماعی زمان و برنامه ریزی زیادی را می طلبد.
برخی از متخصصان روابط عمومی یک تیم رسانه های اجتماعی را مدیریت می کنند تا مجبور نباشند همه کارها را خودشان انجام دهند.
حتی در آن زمان، آنها همچنان تاییدیه نهایی همه پستها هستند و به فکر کردن و ایجاد کمپین کمک میکنند.
بنابراین آنها باید از فناوری آگاه باشند و با روندهای اخیر همگام باشند تا در این پلتفرمهای در حال حرکت سریع بمانند.
3. مذاکره
همه آموزش مذاکره را یک ضرورت روابط عمومی نمی دانند، اما ما التماس می کنیم که تفاوت داشته باشیم.
بسیاری از متخصصان روابط عمومی باید یاد بگیرند که چگونه با رسانه ها و خبرگزاری ها مذاکره کنند تا بیانیه های مطبوعاتی آنها منتشر شود، یا شرکت آنها در یک نور چاپلوس به تصویر کشیده شود.
به عنوان مثال، اگر شرکت آنها به تازگی محصول جدیدی را منتشر کرده است که رقابت شدیدی در بازار دارد، ممکن است مجبور شوند برای یک موقعیت مطلوب در روزنامه مذاکره کنند.
علاوه بر این، اگر آنها یک کمپین تبلیغاتی را با بودجه محدود اجرا می کنند، ممکن است مجبور شوند برای قیمت بهتر با چاپگرها و تبلیغ کنندگان مذاکره کنند.
4. تحقیق
مهارت دیگری که تعداد کمی از مردم آن را به عنوان مهم در زمینه روابط عمومی می شناسند، تحقیق است.
بخش قابل توجهی از این حرفه به تحقیق در مورد مشتریان و رقابت اختصاص داده شده است.
این متخصصان باید همه چیز را در مورد فضای خود و افرادی که آن را به اشتراک می گذارند بدانند تا در نقش خود موفق باشند.
هنگام تحقیق در مورد رقابت خود، ممکن است به دنبال اطلاعاتی در مورد موقعیت خود در بازاریابی، پیام های خود یا مخاطبان هدف باشند.
هنگامی که به مشتریان خود نگاه می کنند، آنها اغلب تعیین می کنند که آیا برای آژانس مناسب هستند و آیا بودجه مورد نیاز برای رسیدن به اهداف خود را دارند یا خیر.
5. خلاقیت
در نهایت، متخصصان روابط عمومی باید خلاق باشند.
آنها تلاشهای خلاقانه مختلفی را مدیریت خواهند کرد، از کمپینهای تبلیغاتی گرفته تا داستانهای رسانههای اجتماعی، و باید به چیزی که توجه را جلب میکند و با تصویر شرکت مطابقت دارد، توجه داشته باشند.
یکی از جنبه های کلیدی این خلاقیت، به روز ماندن با فرایندهای بازار است.
متخصص روابط عمومی وظیفه هدایت تیمهای خلاق را برای ایجاد مالکیتهای تازه و جدید دارد که همچنین آنچه را که مردم در حال حاضر بیشتر به آن علاقه دارند، هدف قرار میدهند.
این یک عمل متعادل کننده ظریف است که هم نیاز به تفکر خارج از چارچوب و هم تعهد برای ماندن در جریان اصلی دارد.
روابط عمومی یک نقش کلیدی در هر شرکتی است، اما این یک شغل سریع است که به مهارتهای مختلفی نیاز دارد.
اگر بتوانید بر پنج مورد فهرست شده در اینجا مسلط شوید، در مسیر تسلط بر فضای روابط عمومی و تبلیغ شرکت خود در کانال های رسانه ای مختلف خواهید بود.
منبع
کوین گاردنر. 22 سپتامر 2022، ترجمه حسن صیامیان.
Kevin Gardner, 5 critical skills you need to work in PR. Sep 19, 2022 https://www.agilitypr.com/pr-news/public-relations/5-critical-skills-you-need-to-work-in-pr/