آرینا خبر - روابط عمومی جزء لاینفک یک شرکت است. روابط عمومی مؤثر تضمین میکند که نام تجاری شما برای عموم قابلمشاهده است و برای جذب مشتریان بیشتر اعتبار ایجاد میکند.
ترجمه: دکتر حسن صیامیان
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران
مشاور رئیس دانشگاه و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مارندران
روابط عمومی میتواند برند شما را بسازد یا شکست دهد. شهرت برند شما ضروری است، و هر ارتباط منفی میتواند عواقب گستردهای داشته باشد، بهویژه در دنیای مدرن "فرهنگ لغو"، تحریمها، و سایر اشکال سرزنش.
موفقترین شرکتها دارای بخشهای روابط عمومی مؤثری هستند که وظیفه اصلی آنها ارتقای مداوم تصویر عمومی شرکت یا سازمان است.
روابط عمومی انجام میدهد
یک داستان بسازید
واقعیتها و ارقام، بهاندازه داستانهای صمیمانه قانعکننده نیستند. تسلط بر هنر داستاننویسی یک استراتژی روابط عمومی بسیار مؤثر است. اولین قدم در ایجاد یک استراتژی روابط عمومی موفق، رهبری با یک داستان است. از نورافکن روابط عمومی خود برای به اشتراک گذاشتن داستانهای مربوط به برند خود استفاده کنید.
داستانسرایی با ارائه اطلاعات ضروری در مورد برند شما از طریق یک رسانه جالب، برند شما را برای مخاطبان شخصیتر و قابل ارتباطتر میکند.
مشتریان خود را بهطور منظم بهروز کنید
از دل برود هر آنکه از دیده برفت. برندهایی که روابط اجتماعی را در اولویت قرار میدهند، به دلیل ایجاد آشنایی بیشتر منجر به فروش تبدیل میشوند. اطمینان حاصل کنید که گروه روابط عمومی شما بهطور منظم محتوای تازهای را در مورد نظرات صنعت، اطلاعات محصول و نسخههای جدید ایجاد میکند.
مشتریان را در فهرستهای پستی مختلف و کانالهای رسانههای اجتماعی بهروز نگهدارید تا دیده شدن برند خود را ارتقا دهید.
با اهالی رسانه ارتباط برقرار کنید
قرار دادن شرکت خود در مالکیت عمومی از طریق وبلاگها و بررسی رسانهها، راه بسیار خوبی برای دستیابی به مخاطبان گستردهتر در ناپرویل یا د موین Naperville or Des Moines ، در میان مکانهای دیگر است. توسعه روابط با روزنامهنگاران و خبرنگاران از طریق تقویت روابط رسانهای یک روش اثباتشده برای ارائه داستان شما به مشتریان بالقوه بیشتر است و اگر بهدرستی انجام شود میتواند یک هک تبلیغاتی هوشمندانه باشد.
برای شروع با خانههای رسانه تماس بگیرید و با ستون نویسان ویژه در تماس باشید.
با یک آژانس روابط عمومی همکاری کنید
برای بسیاری از شرکتها، روابط عمومی تعریفنشده است و ممکن است جایی در بازاریابی، منابع انسانی یا سایر بخشها قرار گیرد. یک آژانس روابط عمومی تخصص لازم را دارد تا با ارزیابی خدمات شما و مؤثرترین کانالها، شرکت شما را در مقابل عموم قرار دهد.
برخی از مزایای شرکت روابط عمومی شامل موارد زیر است:
● ارتقاء اعتبار برند شما.
● تمرکز و جذب بازار هدف خود.
● ارزشافزوده از طریق افزایش دید.
● ایجاد یک تصویر برند مستحکم.
اکنونکه میدانید برای ایجاد یک استراتژی روابط عمومی مؤثر چهکاری باید انجام دهید، در اینجا مواردی وجود دارد که نباید انجام دهید:
نبایدهای روابط عمومی
تصور نکنید که مردم از برند شما اطلاع دارند
حتی اگر شما یک محصول یا خدمات عالی را بفروشید، حقیقت این است که یا صدها نفر دیگر نیز همین خدمات را ارائه میدهند. مراکز تجاری مانند نیویورک و شیکاگو ممکن است مشاغل مشابهی داشته باشند، بنابراین نظرات خوب مشتریان برای شناخته شدن نام تجاری شما کافی نیست.
شما باید سعی کنید تا حد امکان توجه خود را به خدمات خود جلب کنید. استخدام یک آژانس بازاریابی رسانهای یا یک شرکت روابط عمومی راههای بسیار خوبی برای نشان دادن بیشتر برند شما هستند.
طرد شدن را به خودتان ربط ندهید
بسیاری از صاحبان کسبوکار پس از یک یا دو تلاش برای تماس با روزنامهنگاران یا سایر سفیران برند، دست از کار میکشند. مجدداً، به یاد داشته باشید که شما ممکن است یکی از برندهایی باشید که به دنبال در معرض قرار گرفتن هستند، بنابراین اگر از یک مخاطب رسانهای پاسخی دریافت نکردید، میتوانید پس از مدتی پیگیری کنید یا در جای دیگری امتحان کنید.
شما 100% از شانسهایی را که استفاده نمیکنید از دست میدهید. ممکن است مجبور باشید با بیش از یک آژانس ارتباط با رسانهها تماس بگیرید، اما به یاد داشته باشید که کسانی که موفق میشوند، بدون توجه به پاسخ، فشار میآورند.
دروغ نگو
وسوسه جعل برخی اطلاعات توسط گروه روابط عمومی شما ممکن است ایده خوبی برای محافظت از برند شما به نظر برسد. بااینحال، گفتن دروغ برای جلب توجه بیشتر میتواند شهرت شما را از بین ببرد یا منجر به پیگرد قانونی شود.
بارها و بارها، شرکتهایی که اطلاعات جعلی را انجام دادهاند دستگیرشدهاند که منجر به جریمههای سنگین و آسیبهای جبرانناپذیری به برند میشود.
بدون انجام تحقیق دعوتنامه یا پیشنهاد ارسال نکنید
بسیاری از صاحبان مشاغل قبل از تماس با خانههای رسانهای یا تأثیرگذاران برای تبلیغ برند خود، تکالیف خود را انجام نمیدهند. شما باید دریابید که آنها چه حوزههایی را پوشش میدهند، چه داستانهایی را دوست دارند و چگونه با هم ارتباط برقرار میکنند. ارسال پیامهای عمومی و امید به پاسخ بهندرت نتیجه میدهد، زیرا آنها بهراحتی میتوانند پیامهای غیرشخصی را تشخیص دهند.
نتیجه
روابط عمومی جزء لاینفک یک شرکت است. روابط عمومی مؤثر تضمین میکند که نام تجاری شما برای عموم قابلمشاهده است و برای جذب مشتریان بیشتر اعتبار ایجاد میکند. شرکتهای موفق از روابط عمومی برای دریافت پوشش مطبوعاتی و تبلیغات با ایجاد روابط بلندمدت با افراد و آژانسهایی که منابع لازم برای بهبود درک عمومی برند را دارند، استفاده میکنند.